Algemene voorwaarden & Tarieven - Pro
Algemeen
1. Klanten worden verondersteld de algemene verkoopsvoorwaarden te kennen en te aanvaarden. Deze sturen wij op eenvoudig verzoek, te raadplegen op www.bekafun.com. 2. Alle factuurklachten zijn alleen dan geldig wanneer ze aangetekend en binnen de 8 dagen na factuurdatum ons worden toegestuurd. 3. Alle goederen blijven onze eigendom tot volledige betaling van de facturen waarop ze betrekking hebben. 4. Onze facturen zijn contant betaalbaar. Met het ondertekend terugzenden van het order, verklaart de klant zich uitdrukkelijk akkoord met de door Bekafun vooropgestelde betalingsmodaliteiten. Er wordt geen korting contant toegestaan. Betalingstermijn 30 dagen na factuurdatum kan alleen bij voorafgaandelijk akkoord van Bekafun. Iedere factuur die onbetaald blijft op de vastgestelde vervaldag wordt, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, vermeerderd met een interest van 1% per maand; Bekafun rekent deze intrest iedere 10de van de maand aan; bij gehele of gedeeltelijke betaling van elke factuur op de vervaldag zonder ernstige redenen wordt na vergeefse ingebrekestelling het schuldsaldo verhoogd bij wijze van forfaitaire schadevergoeding met 15%, met een minimum van € 125,00 en een maximum van € 3.500,00, zelfs bij toekenning bij termijnen van respijt. 5. In geval van geschillen zijn naar keuze van Bekafun alleen de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Gent, afdeling Gent dan wel afdeling Kortrijk bevoegd, terwijl al onze overeenkomsten beheerst worden door het Belgisch recht. 6. Er wordt geen korting contant toegestaan.
Specifieke voorwaarden
- Offertes: 1. In principe blijven offertes 30 dagen geldig. 2. Bij overmacht zoals sterk schommelende prijzen, het stopzetten van een bepaald model, technische problemen met een product, het niet leverbaar worden van een product, kan Bekafun dit inroepen om een alternatief aan te bieden.
- Bestellingen, leveringen en transport: 1. Bekafun kan op ieder moment een bestelling weigeren, zonder daarvoor een reden te geven, en zal dit binnen de 3 werkdagen doen na de aanvraag. 2. Leveringstermijnen worden steeds onder voorbehoud mee gedeeld en kunnen nooit reden zijn tot schadevergoeding indien deze niet kunnen worden nagekomen. 3. De klant kan op ieder moment zijn bestelling annuleren tot het moment dat het effectief klaar staat, en dit uitsluitend schriftelijk of per mail, tenzij het gaat om een specifieke opdracht, een speciale bestelling. 4. Het transportrisico is steeds voor de klant. Alle eventuele transportschade moet gemeld worden binnen de 24u na ontvangst en moet gemeld worden aan de transporteur.
- Herstellingen: 1. In de meeste gevallen beslist Bekafun niet over de garantie. Wij claimen de garantie bij onze leveranciers, maar kunnen vooraf niet aangeven of een herstelling al dan niet in aanmerking komt voor garantie. Waterschade, drankschade, onregelmatig gebruik, overbelasting,... kunnen aanleiding geven tot het weigeren van de garantie, al is deze door Bekafun aangevraagd. 2. Zolang de herstelling niet hoger is dan de helft van de waarde van het toestel zal Bekafun niet automatisch een bestek maken, maar direct herstellen. De klant kan ten allen tijde een herstelling weigeren, dan houden wij het toestel. 3. Alle communicatie over herstellingen gaat per mail, éénmaal klaar moeten de toestellen binnen de 3 maanden na herstelling worden afgehaald, anders worden die automatisch ingehouden, en worden deze eigendom van Bekafun. 4. Als de klant na het ontvangen van een bestek de herstelling weigert worden er steeds standaard bestekkosten gerekend, 39,99 euro btw inbegrepen. Weigert de klant dit te betalen, dan houden wij dit toestel in. 5. Het gebruik van vervangtoestellen is niet inbegrepen. Indien nodig zal Bekafun voor een vervangtoestel zorgen en rekent daarvoor één dagprijs aan, voor de volledige periode van de herstelling. Indien de klant niet binnen de 14 dagen na herstelling het vervangtoestel terug binnenbrengt, wordt per volgende week een dagprijs extra aangerekend. 6. Na het herstellen van schade veroorzaakt door het doorsijpelen van drank, werd uw toestel getest en werkend bevonden. Eventuele toekomstige schade ten gevolge van het verder manifesteren van deze drankschade valt buiten garantie.
- Technieker ter plaatse: 1. Uren van de technieker die ter plaatse komt, worden gerekend per begonnen uur, de verplaatsing wordt per km gerekend, de rijtijden zijn niet betalend. 2. Bij ieder bezoek wordt er minimum 1 uur aangerekend, ook al is de interventie korter
- Garanties: 1. Al onze producten komen met een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar. Uitzonderingen zijn logisch: verbruiksproducten, producten waarvan de slijtage logisch is en geen onderwerp kunnen maken voor garantie. (klassieke en oplaadbare batterijen, lampen, pick-up naalden rookvloeistof, faders van mengers...) Meer info over voorwaarden m.b.t. heroplaadbare batterijen. Alle gevallen van drankschade, fysiek misbruik, overmodulatie kunnen aanleiding geven tot niet garantie. 2. De garantie op een product is maximum de aankoopwaarde van het product. Bekafun verbindt zich er toe een product te vervangen, te herstellen of te crediteren. Extra schadevergoedingen zoals transport, arbeidsloon, gemiste opbrengsten,... komen nooit in aanmerking. 3. Bekafun bestaat sedert 1990 en werkt alleen met de beste merken en leveranciers die de service op hun producten garanderen en ook spare-parts bijhouden zolang als economisch verantwoord. Bekafun zelf heeft een uitgebreide technische dienst en een grote stock onderdelen. In het geval er door omstandigheden alsnog een tekort is aan onderdelen zal Bekafun voor een aanvaardbare oplossing zorgen. 4. Als de klant ‘onderdelen’ van toestellen aankoopt om producten te herstellen, dan doet hij dit op eigen risico. Er is geen garantie en geen retourrecht op onderdelen.
- Vervangtoestellen: 1. Klanten die een herstelling binnenbrengen kunnen aanspraak maken op een vervangtoestel, in zoverre dat nodig en dringend is. 2. Binnen de garantieperiode zal Bekafun een vervangtoestel voorzien indien dit de werking van de totaliteit van de installatie zou verhinderen. Voor een niet essentieel onderdeel is Bekafun niet verplicht een vervangtoestel te voorzien (bijv.: één lichteffect gaat stuk van een volledige licht-set) 3. Het vervangtoestel zal steeds dezelfde werking en/of resultaat geven, maar Bekafun is niet verplicht hetzelfde model te leveren. 4. Buiten de garantieperiodes en indien niet bij ons gekocht, wordt steeds een huur gerekend voor vervangtoestellen.
- Retour: 1. Annuleren van een bestelling: de klant kan op elk moment zijn bestelling annuleren, zonder opgave van reden, tenzij het gaat om specifiek voor U bestelde zaken zoals onderdelen, speciale series,... Dit wordt dan ook zo op de bestelbon vermeld, deze kunnen niet geannuleerd worden. 2. Retourneren: De klant kan binnen de 14 dagen na factuurdatum het product retourneren. De retour is ten laste van de klant. Wij crediteren het geretourneerde product bij ontvangst. De klant krijgt het volledige bedrag terugbetaald en gecrediteerd, enige voorwaarde is dat het product in zijn originele verpakking terugkomt. Het ontbreken van verpakkingsmateriaal, handleiding zorgt voor een automatische minwaarde van tenminste 20%. Voor het ontbreken van afstandsbedieningen, kabels of andere onderdelen wordt de volledige waarde aangerekend of kan de retour geweigerd worden. 3. Retourneren na de 14 dagen na factuurdatum : Dit kan alleen na overleg en een minwaarde van 10% wordt sowieso gerekend. In deze periode is Bekafun vrij terugnames van materiaal te doen.
- Tarieven per 1/3/2024 (geldig tot volgende herziening, prijzen ex btw)
• Herstellingen in Labo Bekafun : 22 euro per begonnen kwartier
• Werkuren technieker ter plaatse: 72 euro per uur
• Transport technieker ter plaatse: 0,95 euro/km .
• Programmatie in de winkel: toestellen installeren / programmeren (bijvoorbeeld controller verbinden met pc, installeren software en programmeren van lichtconsole) kan en wordt steeds aangerekend aan 20 euro per begonnen kwartier.
- Pro klanten: Klanten die zich inschrijven als pro klant, en van de desgevallende pro prijzen genieten, vallen niet onder consumentenwet. Dit heeft belangrijke gevolgen voor het retourrecht, de garantie en de transportkosten. Wij informeren U graag over de specifieke voorwaarden als pro klant.
GDPR
- Wet op de Privacy: 1. Bekafun houdt alleen gegevens bij van klanten die voorkomen in het boekhoudsysteem. Wie dus ooit een offerte vroeg of een bestelling deed bij Bekafun komt automatisch in het boekhoudsysteem, en wordt beschouwd als klant, en gaat uitdrukkelijk akkoord met de algemene en specifieke voorwaarden. Bekafun zal geen email-lijsten aanleggen met adressen uit emailverkeer, en zal geen klant gerelateerde gegevens buiten het boekhoudsysteem opslaan. Bekafun zal op geen enkel moment gegevens verzamelen van surfgedrag op onze websites. Gegevens van online betalingen worden alleen bewaard voor zoverre deze relevant zijn voor de boekhouding. 2.In ons boekhoudsysteem staan naast de adresgegevens ook de gemaakte offertes, de bestelbonnen, de leverbons en de facturen. De klanten worden door een extra veld geklasseerd in een aantal types: school, bedrijf, cultuur, ...Bekafun zal de adressen en de emailadressen van de klanten gebruiken om mailingen te sturen, zowel per post als per email. 3. Bekafun zal de opgegeven emailadressen gebruiken om elektronisch offertes, bestelbonnen, leveringsbons, facturen en uittreksels uit de boekhouding te sturen. 4.Voor de klanten met een openstaande bestelling, levering, factuur, zal op dinsdagavond een overzicht komen van de status van deze. Wanneer er geen openstaande posten zijn, zal er ook geen mail komen. 5. De klant kan op ieder moment zijn gegevens opvragen en laten aanpassen waar nodig. Dit kan op eenvoudig verzoek via gewone mail of via de knop bij de algemene voorwaarden. 6. Bekafun zal deze gegevens nooit delen met derden, noch de adresgegevens noch de product gerelateerde informatie. Sell-out informatie die wordt geleverd aan leveranciers zal steeds anoniem zijn. 7. Bekafun heeft accounts op sociale media en kan gerichte acties ondernemen op deze sociale media, maar die gegevens worden door ons niet gecontroleerd noch opgeslagen, noch gebruikt. 8. Wie geen mailingen meer wenst te krijgen kan zich per eenvoudige mail laten schrappen als klant. Deze klantenfiche wordt dan op non-actief gezet. De gegevens blijven in onze boekhouding maar worden niet meer gebruikt voor mailingen. 9. Bekafun kan wel gespecialiseerde firma's aanspreken voor gerichte mailingen. Dit zal dan alleen in de B2B omgeving zijn. De verantwoordelijkheid voor het gebruik van adressen en emailadressen ligt dan volledig bij de firma die deze diensten aanbiedt. 10. Bekafun zal er alles aan doen om de gegevens uit de boekhouding te beschermen tegen diefstal, en zal ieder eventueel lek onmiddellijk melden. 11. E-mails worden niet langer dan 1 jaar bijgehouden, tenzij nog relevant voor lopende zaken, offertes worden 1 jaar bijgehouden, alle andere documenten blijven in de boekhouding.
Specifieke voorwaarden voor pro klanten.
Onder Bekafun PRO klanten verstaan wij alle klanten die na login een extra korting of een pro prijs te zien krijgen op de site. Na het inloggen krijgt de pro klant de prijzen te zien ex btw.
U krijgt dit logo te zien na inlog:
Alle bepalingen uit de algemene voorwaarden Bekafun gelden ook voor de pro klanten, met uitzondering van deze:
- De pro klant valt niet onder consumentenwet, en valt dus niet onder de wetten relatief aan ‘verkoop op afstand’. Bekafun zal de juiste service aanbieden tegenover de pro klant, maar vraagt enige redelijkheid in de relatie tussen Bekafun en de pro klant. Bekafun kan zonder reden te geven een klant schrappen als pro klant. Te lage omzetten, veelvuldig en onnodig retournen, veelvuldig annuleren van bestellingen kunnen redenen zijn. De pro klant maakt zoveel als mogelijk gebruik van de website en doet alle bestellingen per email.
- Er is geen automatisch retourrecht, retourneren kan na uitdrukkelijke toestemming door Bekafun. Alle transport van retours zijn ten laste en op initiatief van de klant.
- Garanties: De pro klant heeft dezelfde garantiesvoorwaarden met deze uitzondering dat de klant zelf moet zorgen voor het transport naar Bekafun. De pro klant zal zorgen voor een degelijke verpakking van de defecte toestellen.
- Annulatie: Indien u een bestelling wenst te annuleren, dan kan dit enkel via email (info@bekafun.be). U krijgt dan een bevestiging. Eenmaal beschikbaar bij Bekafun zal het recht tot annulatie afhangen van het feit of we dit artikel speciaal voor U besteld hebben.
- Transport: Pro klanten, die een regelmatige omzet hebben bij Bekafun, kunnen gebruik maken van een wekelijkse levering zonder transportkosten: Wanneer er een bestelling klaar staat of er is een vraag voor afhaling (via email door de klant) dan wordt er één keer per week gratis geleverd met eigen transport, en kunnen er ook herstellingen en retours opgehaald worden. Bekafun beslist of U in aanmerking komt voor deze regeling en kan dit ook op ieder moment stopzetten (bijvoorbeeld als U herhaaldelijk ‘niet thuis’ bent). Vraag deze wekelijkse levering aan via email.
- Projecten: Wanneer Bekafun als onderaannemer zaken levert voor een project, dan is de aannemer verantwoordelijk voor de goeie uitvoering. Alle gepresteerde uren van Bekafun (techniekers, programmeurs) worden in regie gedaan volgens ons vast tarief (zie boven). Iedere interventie wordt aangevraagd via mail en indien er een RSZ melding moet gebeuren voor deze werf, dan moet de aannemer ons dit melden. Tenzij expliciet vermeld in de offerte/bestelling zijn volgende zaken niet inbegrepen: indienststelling, herstellingen, ophalen/terugplaatsen garantieherstellingen, programmatie, opmaken as build dossier.